HYLOMAR H PRO 80ml płynna uszczelka klasy inżynieryjnej

Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 49,00 zł
zawiera 23% VAT, bez kosztów dostawy
  (1 ml = 0,61 zł )
49.00
ilość szt.
Zyskujesz 4 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Hylomar® H od Rolls Royce'a - zawsze jeśli robisz coś dla siebie oczekując najwyższej jakości OEM

HYLOMAR® H 80ml - wysokotemperaturowa, elastyczna masa uszczelniająca, tzw. płynna uszczelka, klasy inżynieryjnej na powierzchnie metalowe i plastikowe. W przeciwieństwie do innych mas i silikonów nie zasycha i nie tężeje w tubce po jej otwarciu. Można z niego skorzystać ponownie nawet po kilkunastu miesiącach, zakręcić i dalej może leżeć. HYLOMAR H tworzy 6x grubsze uszczelnienie w stosunku do serii M.

Produkt bardzo wydajny. Stabilny zakres temperatur pracy od -50°C do 250°C ( krótkotrwale nawet 300ºC ). Podczas gdy czas stwardnienia silikonów wynosi od 2-15 minut, więc trzeba się spieszyć z montażem, w wypadku HYLOMAR H jest on nieograniczony. Można dowolnie w czasie składać i korygować łączenie, bo jest to postać żelu, który nie zasycha i nawet po kilku godzinach się ze sobą złączy. Można nawet nakładać go na powierzchnie pionowe, bo nie ma tendencji do spływania ani odpadania w tej pozycji.

Nadmiar szczeliwa wyciśnięty podczas montażu spomiędzy powierzchni uszczelnianych rozdrabnia się pod wpływem ciśnienia oleju, przez co znacznie zmniejsza się ryzyko zablokowania kanałów olejowych. Duża łatwość usuwania starego uszczelnienia HYLOMAR H, wystarczy zmyć ściereczką nasączoną acetonem.

Kto i gdzie stosuje HYLOMAR?

HYLOMAR to produkt rozwojowy firmy Rolls Royce, który został opatentowany i jest licencjonowany. Pierwotnie został wymyślony do uszczelniania kołnierzy w silnikach odrzutowych z turbiną gazową, gdzie był z tym duży problem. HYLOMAR jest używany na pierwszy montaż w fabrykach światowych producentów lotniczych (silniki Rolls-Royce i Pratt & Whitney), producentów samochodów, sprzętu AGD, sprężarek oraz sprzętu ciężkiego. Jest stosowany przez zespoły Formuły 1 i NASCAR. HYLOMAR spełnia wymagania specyfikacji NATO i jest stosowany w przemyśle zbrojeniowym.

Produkty HYLOMAR posiadają specyfikacje i aprobaty: NATO - 8030-99-224-5078 • NSN - 8030-01-015-9426 • DEF STAN - AFS 147 DTD 900/4586B • Rolls Royce PN/Specyfikacja - MSRR 9055 • Certyfikat KTW - dopuszczenie do stosowania w instalacjach z wodą pitną

Inne normy i atesty: 1050U, 06273640158, MATCON508, 107325, 55069517, S-M4G4640-A (tox nr 102287), S-M4G4640-AB (tox nr 102287), SP-M4G9112-F (tox no 102287) 5H7592, BS5292, 00007-00001- 83, 052 482 999 051 081167, CC15 53 181, 344/512, JLM9709, 0910101, 15849, RJC3347

Uszczelnienie HYLOMAR wykazało ponad przeciętną odporność na szeroką gamę płynów w tym paliwa przemysłowe, olej, wodę i solankę, gazy, produkty spalania silnika tłokowego i turbinowego, płyny chłodnicze i mieszaniny metanoli, ropę naftową, benzynę, naftę lotniczą (Avtur i Avcat), chłodziwa fluorowęglowe oraz syntetyczne oleje smarujące na bazie diestrów.

HYLOMAR został przetestowany i zatwierdzony przez:

  • BMW Bennelli, Ducati, Harley Dawidson, Honda, Kawasaki, Moto Guzzi, Norton Triumph, Suzuki, Yamaha
  • Alfa Romeo, Audi, BMW, Chrysler, Citroen, Cosworth, Daimler, Datsun, Daewoo, Fiat, Ford, Honda, Jaguar, Jensen, Lancia, Lotus, Mazda, Maserati, Mercedes, Opel, Peugeot, Porsche, SAAB, Renault, Rover, Volkswagen, Skoda, Toyota, Triumph, Volvo
  • Atkinson, Bedford, British Leyland, Berliet, DAF, Dodge, Fiat, Ford, MAN, Perkins, Scania
  • Dawid Brown, Caterpiller, John Deere, Ford, Massy Ferguson, Ursus, Zetor

Korzyści po zastosowaniu oraz cechy HYLOMAR H:

Jednostronnie: pompy wodne i olejowe, pokrywy inspekcji przyrządów, głowice cylindrów, studzienki i obrobione powierzchnie.

Dwustronnie: turbiny gazowe, generatory chłodzone wodą, turbosprężarki, skrzynie biegów, mosty i większość nieobrobionych powierzchni.

 

HYLOMAR jest stosowany na pierwszy montaż przez największych producentów z całego świata ponieważ uszczelnienie to nie niszczeje, a musi być skuteczne przez lata.

  • Doskonale przylega do większości powierzchni, ale nie wżera się w nie jak silikony. Jest łatwo usuwalny i bez wysiłku można rozdzielić spojone nim podzespoły.
  • Krótki czas powstania uszczelki. Uszczelnia natychmiast po odparowaniu rozpuszczalnika ale nadal można korygować łączenie.
  • Utworzona uszczelka jest odporna na większość rodzajów paliw, gazów, cieczy chłodzących i smarów przemysłowych.
  • Nie zasycha i doskonale nadaje się do składania zespołów, których dopasowanie wymaga czasu. Możesz elementy łączyć i korygować łączenie nawet po kilku godzinach od nałożenia płynnej uszczelki.
  • Nie twardnieje dzięki czemu uszczelnione elementy można łatwo zdemontować w celu konserwacji lub naprawy podzespołu. Uszczelnienie można w łatwy sposób zdjąć i ponownie wykorzystać w tym samym miejscu. Uszczelka zachowuje się jak "karteczki samoprzylepne POST-IT". Można ją założyć, zdjąć i ponownie założyć.
  • W odróżnieniu od silikonu, który po uszczelnieniu twardnieje, HYLOMAR jest przez cały czas elastyczny. Ma to kolosalne znaczenie w przypadku chwilowych przeciążeń, kiedy silikon pęka i kruszy się. Natomiast HYLOMAR pozostaje elastyczny i rozciągliwy.
  • Mechanizm samonaprawy w ułamku sekundy. Gdy nagle uszczelnienie np. w wyniku wibracji zostanie rozerwane to w chwili ponownego zbliżenia końcówek, nastąpi zasklepienie przerwy. Warunkiem jest prawidłowe dobranie rodzaju HYLOMAR, zależne od wymaganej grubości elastycznej uszczelki (Dwustronnie: M - 0,03mm, H - 0,18mm). Należy pamiętać że HYLOMAR stosujemy na powierzchnie płaskie nie posiadające bruzd.

Instrukcja stosowania uszczelnienia HYLOMAR H oraz procedura serwisowa:

  1. Stosuj na obrobione powierzchnie płaskie, nie zawierające bruzd.
  2. Uszczelniane powierzchnie muszą być odtłuszczone i suche.
  3. Nakładaj środek cienką i równomierną warstwą na obie powierzchnie uszczelniane. W przypadku uszczelniania płaskich, szlifowanych powierzchni lub doszczelniania uszczelki, wystarczy nałożyć środek tylko na jedną z powierzchni.
  4. Odczekaj minimum 10-12 minut do odparowania rozpuszczalnika, a następnie złącz obie powierzchnie i skręć je wstępnie. Jeśli zajdzie potrzeba korekty łączenia to możesz ją wykonać bez pośpiechu, bo HYLOMAR nie zasycha i jest plastyczny przez długi czas.
  5. Bezwzględnie, po kilku minutach od złożenia elementów ponownie dokręć śruby, ponieważ uszczelka HYLOMAR przez ten czas "układa się" wewnątrz podzespołu. Jeśli tego nie zrobisz i pozostanie luz, to połączenie może okazać się niewystarczające i dojdzie do wycieku.
  6. Przy demontażu podzespołu, powstałą uszczelkę HYLOMAR można ponownie wykorzystać w tym samym miejscu. Jeśli jednak chcemy się jej pozbyć to nie trzeba jej zeskrobywać. Wystarczy ją usunąć szmatką nasączoną acetonem.

UWAGA: Zastanów się czy potrzebujesz zastosować HYLOMAR H, czy może jednak HYLOMAR M. HYLOMAR M, tworzy po odparowaniu rozpuszczalnika, dwustronne uszczelnienie o grubości 2x 0,015mm i stosujemy go do małych powierzchni. Do dużych powierzchni stosujemy HYLOMAR H, który tworzy uszczelkę o 6x większej grubości, czyli dwustronnie, 2x 0,09mm.

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl