XADO Total Flush płukanka na zapieczone pierścienie
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Total Flush zalicza się do profesjonalnej chemii warsztatowej, posiada więc najwyższy poziom skuteczności działania.
W porównaniu z "szybkimi" (15-30 min) płukankami renomowanych producentów, bezsprzecznie AtomEX Total Flush, swoją efektywnością, bije je na głowę. Szybkie płukanki oparte na rozpuszczalnikach rafineryjnych czy detergentach rozrzedzają olej, przez co film olejowy nie jest trwały i dlatego nie można z nimi jeździć. Można stosować je wyłącznie na postoju, przez co zabieg płukania przynosi efekt, ale jest to tzw. przemycie powierzchniowe. Stosowane od nowości, regularnie co 10.000 km, zapewnią efekt utrzymania czystości. Ale co w wypadku bardzo starych nagarów i zapieczeń olejowych? Tak stare zanieczyszczenia, przy przebiegu np. 100.000 km, nie usuną się w pół godziny.
Płukanka AtomEX Total Flush, to kombinacja Revitalizant®'a i wysokiej jakości estrów myjąco-dyspergujących. Dzięki rewitalizantowi, z płukanką można w bezpieczny sposób przejechać ponad 200 km (nie koniecznie jednorazowo). Możliwość długiego krążenia tej płukanki, gwarantuje że wnętrze silnika zostanie bardziej dokładnie oczyszczone. Natomiast dzięki estrom, dodatkowo będą rozpuszczone i usunięte: bardzo stare, zalegające nagary oraz mocno zapieczony olej. Jednym słowem czystość techniczna. Elementy silnika znowu będą lekko i łatwo pracować. Ponadto zawarty w płukance Revitalizant®, odzyskuje w podzespołach do 70% metalu zdjętego w procesie tarcia i przywraca go na swoje miejsce
WAŻNE: AtomEX Total Flush jest bezpieczny dla elementów gumowych czyli np. uszczelek.
AtomEX Total Flush można stosować w silnikach benzynowych, diesla oraz turbodoładowanych. Zarówno z katalizatorem jak i filtrami w układzie typu DPF, FAP itp.
KORZYŚCI z zastosowania AtomEX Total Flush
- Bezpiecznie i dokładnie oczyszcza z wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń.
- Czyści układ smarowania silnika do poziomu czystości technicznej.
- Odtyka kanały natrysku oleju. Przeciwdziałasz zatarciu.
- Poprawi działanie, czułych na zanieczyszczenia, mechanizmów zmiennych faz rozrządu typu VTEC (Honda), MIVEC (Mitsubishi), VANOS (BMW), VVL (Nissan),WTI (Toyota, Lexus), VVT (Chrysler, General Motors, Proton, Suzuki, Volkswagen Group) itp.
- Przywraca swobodę ruchu zapieczonym pierścieniom tłokowym.
- Likwiduje efekt zaklejania zaworowych regulatorów hydraulicznych (hałasujące szklanki).
- Nano-komponent Revitalizant®, bezpośrednio podczas płukania układu smarowania, formuje na trących się powierzchniach pokrycie przeciwzużyciowe.
- Oczyszcza system wentylacji karteru.
AtomEX Total Flush to produkt skutecznego i kompleksowego działania w systemie smarowania silnika. Revitalizant® i unikalna kombinacja oryginalnych myjąco-dyspergujących składników zapewniają oczyszczenie układu smarowania przed wymianą oleju, do poziomu czystości technicznej. Uwalniają zapieczone pierścienie tłokowe i ustanawiają rezerwę ochronną przed zużyciem trącym detali pracujących. Specyfik ten doskonale czyści układ smarowania silnika. Dodatkowym efektem działania preparatu jest usuwanie nagaru z pierścieni tłokowych. Ponadto zawiera Revitalizant®.
Dodatkowo technologia rewitalizacji podzespołów
1. mechanizm zużycia części
Pod wpływem obciążeń, w strefie tarcia podzespołów ulega uszkodzeniu warstwa powierzchniowa elementów mechanizmu. Atomy metalu odrywają się od powierzchni elementu i przenikają do środka smarnego. W przypadku nadmiernych obciążeń mogą nawet odrywać się całe grupy atomów (klastery). Następuje wtedy lawinowe zużycie mechanizmu.
2. wprowadzenie rewitalizanta - początek procesu
Rewitalizant jest dodawany do oleju i razem z nim dociera do współpracujących ze sobą powierzchni metalowych. Docierając do strefy tarcia podzespołów, w której powstaje nadmiar energii cieplnej, rewitalizant przyjmuje funkcję katalizatora i odbudowuje uszkodzoną strukturę elementów. Rozpoczyna się proces wchłaniania węgla przez wierzchnią warstwę podzespołu. W jego wyniku powstają węgliki metali.
3. tworzenie nowej warstwy
Proces tworzenia nowej, wyjątkowo wytrzymałej warstwy ochronnej odbywa się z udziałem węglików, oraz znajdujących się oleju nano-cząstek metalu, które wcześniej zostały starte z powierzchni roboczych elementów mechanizmu.
4. zakończenie modyfikacji powierzchni podzespołów
W ostatnim etapie, w wyniku wzajemnej dyfuzji (przenikania) warstwy ochronnej w głąb materiału, powstaje wyjątkowo wytrzymała i odporna na ścieranie warstwa gradientowa. Jest ona związana z podłożem dzięki dodatnim naprężeniom ściskającym na całej jej głębokości.
5. standardowa eksploatacja
W wyniku rewitalizacji mechanizm jest w pełni chroniony przed wszelkimi przeciążeniami i teraz będzie działał 2-4 razy dłużej. Para współpracujących ze sobą (trących o siebie) elementów staje się prawie niezniszczalna.
Płukanie silnika Xado Total Flush
Jedną butelkę stosować na 4-5 L oleju w układzie.
Należy rozgrzać silnik do temperatury roboczej. Następnie wlać AtomEX Total Flush przez wlew oleju.
Przy dużym zanieczyszczeniu silnika. Należy przejechać z preparatem w oleju, w normalny sposób, 150–200 km (nie koniecznie jednorazowo) i wymienić olej wraz z filtrem. Doprowadzi to do uzyskania stanu czystości technicznej silnika.
Regularne czyszczenie. Należy wlać preparat do silnika i utrzymywać jego pracę na biegu jałowym przez 15–20 minut lub przejechać ok. 20 km. A następnie wymienić olej w silniku wraz z filtrem.
UWAGA : W wypadku występowania w układzie chłodnic olejowych, zaleca się po płukance również spuszczenie z nich zużytego oleju.
o marce XADO
Xado Chemical Group to światowy producent i właściciel marek VeryLube, AtomEX oraz Luxury Drive i Atomic Oil. Współpracuje z największymi potentatami w branży - Lubrizol, Infineum, Oronite czy Basf. Jego centrum naukowo-badawcze XADO Laboratories, posiada specjalistyczne laboratoria fizyko-chemiczne, chemiotologiczne, trybologiczne oraz balistyczne.
Xado to lider w dziedzinie wytwarzania dodatków nanotechnologicznych do rewitalizacji metalu.
Oleje produkowane są wyłącznie w XADO Lube B.V, Holandia zaś dodatki do olejów i paliw w fabryce na Ukrainie z upoważnienia XADO technology GMBH, Niemcy.
Jakość produktów spełnia wymagania specyfikacji między innymi Sweden Army, French Army, Bundeswehry jak i posiada approvale Porsche, Bentley'a, Lamborghini czy Rolls Royce'a. XADO to nie tylko oleje i dodatki - to cała gama smarów warsztatowych, depresatory, środki czyszczące i konserwujące, środki antykorozyjne. To również producent smarów do broni palnej, zarówno tej wyczynowej jak i wojskowej.