XADO Rewitalizant EX120 dodatek do wyciszenia skrzyni biegów
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Najnowszy EX120 w tubce z bezterminowym okresem ważności i dodatkowymi zabezpieczeniami przed podrabianiem. Xado wycofuje stare opakowania strzykawkowe. Tubka z nowym EX120 zawiera aż 12% więcej rewitalizanta ( 9ml ) w stosunku do serii w strzykawkach ( 8 ml )
KORZYŚCI po zastosowaniu rewitalizanta XADO EX120 w skrzyniach biegów i przekładniach
- EX120+ jest zgodny z każdym rodzajem oleju przekładniowego. Nie wchodzi z nim w reakcje chemiczne, nie zmienia lepkości oraz innych właściwości fizyko-chemicznych. Wystarczy dodać rewitalizant do oleju i eksploatować podzespół w normalny sposób.
- Rewitalizację podzespołu uważa się za ukończoną już po przejechaniu 1500 km lub po 50 godz. jego pracy. Nie wymaga ona wymiany oleju.
- Podczas rewitalizacji przebiega likwidacja wżer i zadrapań na powierzchniach roboczych. Wytworzona warstwa ceramiczno-metalowa wypełnia, pokrywa i wyrównuje defekty materiału. Specyfik obniża dodatkowo wytwarzanie ciepła pomiędzy trącymi częściami metalowymi (patrz rysunek: A, B, C).
- Jeśli biegi "wchodzą" ciężko, to poprawi się lekkość i precyzja ich "zapinania". Polepszy się również dokładność pracy synchronizatorów, na każdym biegu.
- 10-cio krotnie obniży się głośność i zmniejszą drgania podzespołu.
- Zauważalna będzie, kilku procentowa, oszczędność paliwa.
- Rewitalizant optymalizuje efekty współpracy układów kół zębatych, podnosząc wytrzymałość i precyzję zazębiania każdego elementu.
- W przypadku niedostatecznego smarowania (np. podczas awaryjnego wycieku oleju), można przejechać do 1000 km bez zniszczenia podzespołu.
- Stosując EX120+ w celach profilaktycznych, zmniejsza się kilkukrotnie ryzyko awarii.
EX120+, w porównaniu do rewitalizantów pierwszej generacji, dzięki zwiększonej koncentracji środka aktywnego, posiada rozszerzony zakres możliwości odnawiania powierzchni zużytych, oraz zabezpieczania przed ich dalszym zużyciem.
Rewitalizant może być stosowany w mechanicznych, zrobotyzowanych oraz sekwencyjnych (również DSG) skrzyniach biegów. Ponadto w skrzyniach rozdzielczych, reduktorach i mostach napędowych, mechanizmach różnicowych. Nie należy stosować go w skrzyniach automatycznych.
Efektem charakterystycznym początku rewitalizacji jest obniżenie głośności w pracy mechanizmu, już w pierwszych kilometrach jazdy po zastosowaniu preparatu. Jeżeli polepszanie pracy zatrzymało się w pewnym momencie, może to świadczyć o dużym zużyciu mechanizmu. Niezbędne jest wtedy podwojenie zalecanej ilości preparatu. Jeżeli po 100-200 km jazdy efekt polepszenia pracy nie występuje, to prawdopodobnie postawiono niewłaściwą diagnozę.
Metalowo-ceramiczne pokrycie zabezpieczające formuje się na dowolnym mechanizmie roboczym, jednak gdy zespół znajduje się w stanie krytycznym (zużycie 100%), to należy bezwzględnie wymienić uszkodzone części.
sposób użycia XADO EX120
Zawartość należy wprowadzić do układu przez wlew oleju (otwór kontrolny) skrzyni biegów, skrzyni rozdzielczej lub mostu napędowego (zobacz w tabeli).
Rewitalizację uważa się za zakończoną już po 50 godzinach pracy podzespołu (1500 km przebiegu).
technologia rewitalizacji podzespołów
1. mechanizm zużycia części
Pod wpływem obciążeń, w strefie tarcia podzespołów ulega uszkodzeniu warstwa powierzchniowa elementów mechanizmu. Atomy metalu odrywają się od powierzchni elementu i przenikają do środka smarnego. W przypadku nadmiernych obciążeń mogą nawet odrywać się całe grupy atomów (klastery). Następuje wtedy lawinowe zużycie mechanizmu.
2. wprowadzenie rewitalizanta - początek procesu
Rewitalizant jest dodawany do oleju i razem z nim dociera do współpracujących ze sobą powierzchni metalowych. Docierając do strefy tarcia podzespołów, w której powstaje nadmiar energii cieplnej, rewitalizant przyjmuje funkcję katalizatora i odbudowuje uszkodzoną strukturę elementów. Rozpoczyna się proces wchłaniania węgla przez wierzchnią warstwę podzespołu. W jego wyniku powstają węgliki metali.
3. tworzenie nowej warstwy
Proces tworzenia nowej, wyjątkowo wytrzymałej warstwy ochronnej odbywa się z udziałem węglików, oraz znajdujących się oleju nano-cząstek metalu, które wcześniej zostały starte z powierzchni roboczych elementów mechanizmu.
4. zakończenie modyfikacji powierzchni podzespołów
W ostatnim etapie, w wyniku wzajemnej dyfuzji (przenikania) warstwy ochronnej w głąb materiału, powstaje wyjątkowo wytrzymała i odporna na ścieranie warstwa gradientowa. Jest ona związana z podłożem dzięki dodatnim naprężeniom ściskającym na całej jej głębokości.
5. standardowa eksploatacja
W wyniku rewitalizacji mechanizm jest w pełni chroniony przed wszelkimi przeciążeniami i teraz będzie działał 2-4 razy dłużej. Para współpracujących ze sobą (trących o siebie) elementów staje się prawie niezniszczalna.