XADO Vita Flush płukanka z rewitalizantem (silnik, skrzynia, most)
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
XADO VitaFlush jest środkiem czyszczącym układy smarowania, z efektem rewitalizacji
Stosuje się go do oczyszczania układu olejowego silników benzynowych i wysokoprężnych (również z turbodoładowaniem), oraz przekładni. VitaFlush usuwa całkowicie wszystkie zanieczyszczenia, osady smoły w kanałach. Specyfik usuwa je razem ze zużytym olejem. Dzięki zawartemu w nim nanokomponentowi, Revitalizant® przywraca w podzespołach do 70% metalu utraconego w czasie eksploatacji. XADO VitaFlush stosuje się jako środka profilaktycznego do przemywania i ochrony przed zużyciem. Używa się go również do przemywania adaptacyjnego, przy zamianie oleju na inny, o innej lepkości, lub innego rodzaju (na przykład: zamiana oleju mineralnego na syntetyczny), lub oleju innego producenta.
KORZYŚCI po zastosowaniu
rewitalizanta XADO VitaFlush
- VitaFlush kompleksowo oczyszcza układ olejowy (silnika, przekładni) z zanieczyszczeń wszelkiego rodzaju.
- Przywraca swobodę ruchu pierścieniom zgarniającym i uszczelniającym.
- Likwiduje efekt przywierania hydraulicznych regulatorów luzów zaworowych (hałasujące szklanki).
- Oczyszcza system wentylacji skrzyni korbowej.
- Odbudowuje i chroni przed zużyciem części trące.
- Zwiększa moc silnika.
- Stabilizuje parametry pompy olejowej (zwiększa ciśnienie oleju).
UWAGA : W wypadku występowania w układzie chłodnic olejowych, zaleca się po płukance również spuszczenie z nich zużytego oleju.
sposób użycia XADO VitaFlush
1. Do rozgrzanego mechanizmu, przez otwór wlewu oleju (lub otwór do mierzenia poziomu oleju), należy wprowadzić odpowiednią ilość VitaFlush.
2. Następnie uruchomić silnik i utrzymać go na biegu jałowym przez 10 –15 minut, lub przejechać 20 km.
Uwaga: jeśli zachodzi konieczność dokładniejszego czyszczenia mechanizmu (w przypadku dużego zabrudzenia), należy przejechać 200 – 300 km.
3. Po wszystkim trzeba wymienić olej i filtr olejowy.
Uwaga: Aby osiągnąć maksymalny efekt należy stosować VitaFlush przy każdej wymianie oleju.
VitaFlush jest zgodny z olejami wszelkich typów. Nie zawiera kwasu, acetonu ani rozpuszczalników. Jest nieszkodliwy dla części metalowych silnika, sondy lambda, oraz katalizatorów.
technologia rewitalizacji podzespołów
1. mechanizm zużycia części
Pod wpływem obciążeń, w strefie tarcia podzespołów ulega uszkodzeniu warstwa powierzchniowa elementów mechanizmu. Atomy metalu odrywają się od powierzchni elementu i przenikają do środka smarnego. W przypadku nadmiernych obciążeń mogą nawet odrywać się całe grupy atomów (klastery). Następuje wtedy lawinowe zużycie mechanizmu.
2. wprowadzenie rewitalizanta - początek procesu
Rewitalizant jest dodawany do oleju i razem z nim dociera do współpracujących ze sobą powierzchni metalowych. Docierając do strefy tarcia podzespołów, w której powstaje nadmiar energii cieplnej, rewitalizant przyjmuje funkcję katalizatora i odbudowuje uszkodzoną strukturę elementów. Rozpoczyna się proces wchłaniania węgla przez wierzchnią warstwę podzespołu. W jego wyniku powstają węgliki metali.
3. tworzenie nowej warstwy
Proces tworzenia nowej, wyjątkowo wytrzymałej warstwy ochronnej odbywa się z udziałem węglików, oraz znajdujących się oleju nano-cząstek metalu, które wcześniej zostały starte z powierzchni roboczych elementów mechanizmu.
4. zakończenie modyfikacji powierzchni podzespołów
W ostatnim etapie, w wyniku wzajemnej dyfuzji (przenikania) warstwy ochronnej w głąb materiału, powstaje wyjątkowo wytrzymała i odporna na ścieranie warstwa gradientowa. Jest ona związana z podłożem dzięki dodatnim naprężeniom ściskającym na całej jej głębokości.
5. standardowa eksploatacja
W wyniku rewitalizacji mechanizm jest w pełni chroniony przed wszelkimi przeciążeniami i teraz będzie działał 2-4 razy dłużej. Para współpracujących ze sobą (trących o siebie) elementów staje się prawie niezniszczalna.
o marce XADO
Xado Chemical Group to światowy producent i właściciel marek VeryLube, AtomEX oraz Luxury Drive i Atomic Oil. Współpracuje z największymi potentatami w branży - Lubrizol, Infineum, Oronite czy Basf. Jego centrum naukowo-badawcze XADO Laboratories, posiada specjalistyczne laboratoria fizyko-chemiczne, chemiotologiczne, trybologiczne oraz balistyczne.
Xado to lider w dziedzinie wytwarzania dodatków nanotechnologicznych do rewitalizacji metalu.
Oleje produkowane są wyłącznie w XADO Lube B.V, Holandia zaś dodatki do olejów i paliw w fabryce na Ukrainie z upoważnienia XADO technology GMBH, Niemcy.
Jakość produktów spełnia wymagania specyfikacji między innymi Sweden Army, French Army, Bundeswehry jak i posiada approvale Porsche, Bentley'a, Lamborghini czy Rolls Royce'a. XADO to nie tylko oleje i dodatki - to cała gama smarów warsztatowych, depresatory, środki czyszczące i konserwujące, środki antykorozyjne. To również producent smarów do broni palnej, zarówno tej wyczynowej jak i wojskowej.