XADO Rewitalizant EX120 dodatek do oleju silnikowego diesel
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Najnowszy EX120 w tubce z bezterminowym okresem ważności i dodatkowymi zabezpieczeniami przed podrabianiem. Xado wycofuje stare opakowania strzykawkowe. Tubka z nowym EX120 zawiera aż 12% więcej rewitalizanta ( 9ml ) w stosunku do serii w strzykawkach ( 8 ml )
KORZYŚCI po zastosowaniu rewitalizanta XADO EX120 w silnikach wysokoprężnych
- Odnowa i zabezpieczenie przed zużyciem elementów trących: na styku cylinder-tlok, oraz w układzie korbowym i rozrządu.
- Podczas uszczelniania zespołu tłok-pierścień-cylinder następuje samoczynne oczyszczenie silnika z zanieczyszczeń.
- Specyfik umożliwia wyrównanie i podniesienie kompresji w cylindrach silnika.
- Po zastosowaniu rewitalizanta, odpalanie silnika w zimne porankinie sprawi Ci najmniejszego problemu. Obędzie się bez "chechłania" rozrusznikiem.
- Ciśnienie oleju w układzie podniesie się do wartości nominalnej.
- Zauważysz dużo mniejsze zużycie paliwa. Na postoju, i w korkach. Nawet do 30%
- Moc silnika wzrośnie i powróci elastyczność jego działania. Będziesz mieć większą przyjemność z jazdy, oraz "wkręcania" na obroty.
- Po użyciu XADO EX120+ obniży się hałaśliwość pracy silnika, poziom wibracji i szumów. A dziesięciokrotny spadek ich wartości sprawi, że silnik przestanie denerwować Cię nadmiernym warkotem.
- Zastosowanie rewitalizanta przedluża okres eksploatacji podzespołów silnika 2-4 krotnie.
- Utworzona warstwa metalowo-ceramiczna chroni silnik przed następstwami "suchych startów", kiedy olej spoczywa jeszcze na dole silnika, w misce olejowej.
- Pierwsze efekty poprawy pracy silnika pojawiają się po przejechaniu 50-100 km.
- Producent XADO EX120+, w ekstremalnej sytuacji awaryjnego wycieku oleju z silnika, dopuszcza kontynuowanie jazdy, na odcinku do 300 km.
opis rysunku: F- filtr oleju, 1- cząsteczki rewitalizanta, 2- sito filtra
Cząsteczki rewitalizanta przenikają przez elementy filtracyjne.
aplikacja XADO EX120 jest prosta
Nie wymaga rozbierania silnika. Specyfik aplikowany jest przez otwór wlewu oleju. W ciepłym silniku rozprowadza się szybko, bez względu na rodzaj oleju (syntetyk, półsyntetyk czy mineralny). Można go stosować w silnikach z zapłonem iskrowym, silnikach wysilonych oraz wyposażonych w turbosprężarkę. EX120+ nie jest szkodliwy dla katalizatorów i filtrów.
W celach profilaktycznych można stosować 1 aplikator na 2-5 litrów oleju w układzie. W takim przypadku, lub do nowego silnika, obróbkę można wykonać w jednym etapie. Jeśli jednak musimy zrobić "remont odnawialny", rewitalizację silnika, mieszczącego 3-10 litrów oleju, przeprowadzamy w trzech etapach, 1 aplikator co 250 km (1+1+1).
1. Rozgrzej silnik do temperatury roboczej, jadąc 10km.
2. Wyłącz silnik i dodaj produkt do oleju.
3. Uruchom silnik na wolnych obrotach, przez 3-5 minut.
4. Zgaś silnik, lub rozpocznij jazdę.
technologia rewitalizacji podzespołów
1. mechanizm zużycia części
Pod wpływem obciążeń, w strefie tarcia podzespołów ulega uszkodzeniu warstwa powierzchniowa elementów mechanizmu. Atomy metalu odrywają się od powierzchni elementu i przenikają do środka smarnego. W przypadku nadmiernych obciążeń mogą nawet odrywać się całe grupy atomów (klastery). Następuje wtedy lawinowe zużycie mechanizmu.
2. wprowadzenie rewitalizanta - początek procesu
Rewitalizant jest dodawany do oleju i razem z nim dociera do współpracujących ze sobą powierzchni metalowych. Docierając do strefy tarcia podzespołów, w której powstaje nadmiar energii cieplnej, rewitalizant przyjmuje funkcję katalizatora i odbudowuje uszkodzoną strukturę elementów. Rozpoczyna się proces wchłaniania węgla przez wierzchnią warstwę podzespołu. W jego wyniku powstają węgliki metali.
3. tworzenie nowej warstwy
Proces tworzenia nowej, wyjątkowo wytrzymałej warstwy ochronnej odbywa się z udziałem węglików, oraz znajdujących się oleju nano-cząstek metalu, które wcześniej zostały starte z powierzchni roboczych elementów mechanizmu.
4. zakończenie modyfikacji powierzchni podzespołów
W ostatnim etapie, w wyniku wzajemnej dyfuzji (przenikania) warstwy ochronnej w głąb materiału, powstaje wyjątkowo wytrzymała i odporna na ścieranie warstwa gradientowa. Jest ona związana z podłożem dzięki dodatnim naprężeniom ściskającym na całej jej głębokości.
5. standardowa eksploatacja
W wyniku rewitalizacji mechanizm jest w pełni chroniony przed wszelkimi przeciążeniami i teraz będzie działał 2-4 razy dłużej. Para współpracujących ze sobą (trących o siebie) elementów staje się prawie niezniszczalna.